Romania | Select other Country

Vești bune pentru cei care suferă de insomnie

Oamenii de știință câștigă Premiul Nobel pentru explicarea ritmului somnului nostru

Trei oameni de știință din Statele Unite ale Americii, care au descifrat modul în care corpul nostru percepe timpul, vor împărți Premiul Nobel pentru Medicină în 2017. Citind mai mult puteți descoperi cum funcționează ceasul nostru interior de 24 de ore - ritmul circadian - și ce rol joacă melatonina în acest proces.

Organismul uman are un ceas interior, de 24 de ore, care controlează modul în care ne raportăm la zi și la noapte. Acesta se numește ritm circadian. Acest ceas reacționează la lumină și la întuneric și este responsabil de o serie de funcții, printre care și de modul în care dormim noaptea. De asemenea, el ne influențează comportamentul, starea de spirit, nivelul hormonilor din organism, temperatura corpului, metabolismul, precum și alte funcții. Cei trei oameni de știință americani, Jeffrey Hall, Michael Rosbash și Michael Young, care au primit recent Premiul Nobel pentru Medicină, sunt primii care au explicat cum funcționează, la nivel molecular, acest ceas interior.

Tulburările de somn
Deoarece are un impact profund asupra sănătății și stării noastre de bine, orice dezechilibru în funcționarea acestui ceas biologic poate avea multe implicații asupra organismului nostru. De exemplu, o călătorie trans-atlantică, care presupune traversarea mai multor zone cu fusuri orare diferite, poate provoca dereglări în ceasul nostru biologic. O abatere de 6-9 ore de la ritmul nostru obișnuit poate duce la probleme cu somnul care pot dura mai multe zile.

Jet-lag-ul
O metodă naturală, prin care putem atenua tulburările de somn asociate cu jet-lag-ul*, este administrarea Bio-Melatoninei. Bio-Melatonină este un supliment alimentar care conține melatonină, un hormon care este secretat de creier atunci când afară începe să se întunece. Prin administrarea acestui supliment alimentar, vă puteți controla ritmul circadian, oferind corpului melatonina de care are nevoie.

* minim 0,5 mg de melatonină administrată zilnic, înainte de culcare

Evitarea expunerii la lumină pe timpul nopții
Melatonina ne induce o stare de somnolență. Acesta este motivul pentru care se recomandă să evităm folosirea echipamentelor electronice precum calculatorul, laptop-ul și smartphone-ul, înainte de culcare, deoarece lumina albastră emisă de acestea blochează secreția de melatonină și poate duce la apariția tulburărilor de somn. Oamenii de știință au descoperit că, lucrul în ture de noapte (la asistentele medicale, medici, personalul de aviație etc.) poate afecta și el secreția de melatonină.

Bio-Melatonină este un supliment alimentar care poate fi folosit pentru reducerea timpului necesar pentru a adormi (în condițiile unui consum de 1 mg de melatonină înainte de culcare).

Puteți citi mai multe despre Bio-Melatonină aici