Evită răceala! Nu sta la pat! Află care sunt cei doi nutrienți esențiali pentru un sistem imunitar puternic!

Dacă doriți să scădeți riscul de a contacta răceala sau gripa, atunci este nevoie să administrați suplimente alimentare cu seleniu și zinc. Acești doi micronutrienți sunt esențiali pentru funcționarea sistemului imunitar la parametri optimi.

Un sistem imunitar puternic este cea mai bună apărare împotriva răcelilor, a gripei, a germenilor, a microorganismelor și a infecțiilor. Anumite persoane se nasc cu un sistem imunitar puternic, pe când altele pot deveni ușor ținta diverselor afecțiuni, însă există metode prin care ne putem ajuta sistemul imunitar. Administrarea unui supliment alimentar cu seleniu și zinc scade riscul de îmbolnăvire deoarece acești micronutrienți sunt elemente-cheie în mecanismele de apărare ale organismului.

Lipsa de seleniu duce la mutația virusurilor

Seleniul este cu atât mai important cu cât avem în vedere rolul său în organism atunci când acesta se confruntă cu gripa sau cu virusurile. Melinda A. Beck de la Universitatea North Carolina din Chapel Hill este cunoscută pentru cercetările sale care au evidențiat faptul că virusurile devin mult mai agresive atunci când pătrund în organisme-gazdă care au o carență de seleniu. Beck a inoculat câțiva șoareci care aveau carență de seleniu cu virusul coxsackie, virus care este, în mod obișnuit, inofensiv, dar, deoarece șoarecii aveau un deficit de seleniu în organism, virusul a suferit mutații și a devenit mortal.

Sprijin pentru sistemul imunitar

Același lucru se întâmplă și cu virusul gripei. Dacă acesta suferă mutații, sistemul imunitar nu îl recunoaște și nu știe cum să lupte cu el. De aceea este important să avem un nivel optim de seleniu în organism, deoarece acest nutrient sprijină sistemul imunitar în lupta împotriva agenților patogeni cu care intrăm în contact prin aer, prin ingestie sau în diverse alte moduri.

Zincul și răcelile

Efectul de stimulare a sistemului imunitar este și mai puternic dacă administrăm și zinc. Studiile făcute pe voluntari au demonstrat că suplimentele alimentare care conțin zinc sunt foarte eficiente. Cu puțin timp în urmă, cercetătorii canadieni au analizat datele din 17 studii științifice făcute pe 2.121 de voluntari și au observat că cei care au luat suplimente alimentare cu zinc au avut o durată mai redusă a răcelii decât cei care nu au luat aceste suplimente.  Aceste observații sunt susținute și de cercetătorii finlandezi care, pe baza analizei a 13 studii științifice, placebo-controlate, au arătat că administrarea unor doze ridicate de zinc, poate duce la scăderea duratei răcelii cu până la 40%.  

Europenii au deficit de seleniu

Nivelul de seleniu din alimentația europenilor este semnificativ mai scăzut decât cel din alte zone ale lumii cum ar fi Statele Unite ale Americii. Specialiștii consideră că aportul zilnic de seleniu este la mai puțin de jumătate decât ar trebui să fie pentru ca acest nutrient să poată sprijini mecanismele de apărare care sunt dependente de prezența seleniului în organism. Vina o poartă faptul că suprafețe mari din solul agricol al Europei sunt sărace în seleniu. Cercetări recente au identificat faptul că și solul agricol al României are un deficit de seleniu. O strategie care se poate aplica pentru a elimina această deficiență  este îmbogățirea cu seleniu a îngrășămintelor agricole, care va duce la creșterea conținutului de seleniu în recolte. Finlanda a aplicat această strategie cu 30 de ani în urmă și, astfel, a reușit să crească aportul de seleniu în rândul populației. O altă strategie este administrarea suplimentelor alimentare care conțin seleniu.
 

Citeste mai  multe despre Bio-Seleniu+Zinc aici

 

De cât seleniu avem nevoie?

De multe ori ne întrebăm care este doza optimă de seleniu și zinc și dacă avem un aport zilnic suficient din acești nutrienți.

Ultimele cercetări au scos în evidență faptul că necesarul zilnic de seleniu pentru un adult este de 100 de micrograme pe zi. Mai multe studii în care s-a analizat rolul seleniului în prevenirea răcelii, a gripei și altor afecțiuni au scos în evidență faptul că efecte benefice se pot obține și la administrarea a 200 de micrograme pe zi și chiar mai mult. În cazul zincului, doza optimă zilnică este de 15-30 de mg. 

Pentru mai multe beneficii, putem include în kitul nostru de protecție și alți nutrienți, cum ar fi vitaminele A, B6, C și E care fac parte dintr-o așa-numită „rețea de antioxidanți”.

  • Drojdia organică cu seleniu are cea mai ridicată absorbție în organism și este cea mai bună sursă de seleniu care poate fi folosită în suplimentele alimentare

  • conține zinc sub formă de gluconat de zinc care are cel mai bun efect 

  • multe femei au observat că administrarea unui supliment alimentar cu seleniu și zinc are efecte benefice asupra pielii, părului și a unghiilor 

Alte știri