Romania | Select other Country

Știați că seleniul din pește poate neutraliza efectele negative ale mercurului?

Citind în continuare puteți afla mai multe despre acest proces.

Peștele este un aliment foarte sănătos. El conține vitamina D, iod și mulți alți nutrienți necesari pentru menținerea sănătății organismului. Din păcate, însă, peștele este contaminat cu metale grele, precum mercurul, o neurotoxină periculoasă care poate provoca afecțiuni ale creierului. Din fericire, peștele conține și seleniu, a cărui prezență este deosebit de benefică în organism.

„Neutralizarea” mercurului
Dr. Nicholas Ralston, PhD, biochimist și biolog la Universitatea din Dakota de Nord, SUA, consideră că seleniul are o afinitate specială față de mercur, afinitate care îi permite să se lege de acesta în proporție de unu-la-unu. În acest fel, moleculele de mercur care, altfel, ar fi fost periculoase, sunt în mod eficient „neutralizate” și nu mai pot acționa în organism. 
La Conferința Internațională despre Seleniu de la Stockholm, din luna august a acestui an, Dr. Ralston a afirmat următoarele: “Mercurul atacă seleniul și distruge selenoproteine importante. De aceea, este important să avem un nivel optim de seleniu în organism”.

Seleniul, de opt ori mai important decât mercurul
“De fapt,” a specificat el, “conținutul de seleniu din alimentația noastră este de opt ori mai important decât cantitatea de mercur ingerată”. Deci, prioritatea noastră este să asigurăm organismului un aport suficient de seleniu.
De asemenea, el a accentuat faptul că anumite tipuri de pește, precum tonul, conțin suficient seleniu pentru a neutraliza acțiunea nocivă a mercurului. El a  mai spus și că, în general, nu trebuie să ne îngrijorăm în privința consumului de pește din cauza conținutului de mercur din acesta.
Totuși, trebuie să conștientizăm faptul că, dacă seleniul din pește se leagă de mercur și îl neutralizează, atunci, prin consumul de pește, nu mai aducem un aport de seleniu în organism, seleniu care este necesar pentru sprijinirea activității selenoproteinelor.

De cât avem nevoie?
Oamenii de știință consideră că adulții au nevoie de aproximativ 100-125 micrograme de seleniu pe zi. Acesta este necesarul de seleniu pentru ca selenoproteinele care au nevoie de el să fie saturate cu seleniu și să funcționeze la parametri optimi. Selenoproteinele sunt implicate în funcționarea normală a sistemului imunitar, a glandei tiroide, a sistemului reproducător și în protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ. 
Este recomandat să avem o alimentație echilibrată care conține surse de seleniu precum: peștele, nucile, cerealele integrale și carnea. De asemenea, putem apela și la un supliment alimentar cu seleniu, precum Bio-Seleniu+Zinc. Acesta conține SelenoPrecise, o drojdie organică cu seleniu. Studiile efectuate cu această drojdie au arătat că 88,7% din conținutul său de seleniu se absoarbe în organism.

Puteți citi mai multe despre Bio-Seleniu+Zinc aici

 

Alte știri